تایتل قالب


پروین اسحاقی متولد  اصفهان است .
ایشان از سال 1392 سرودن شعر را آغاز کرده  و  در پرونده ی کاری خودانواع سبک شعری همچون غزل ، دوبیتی ، رباعی ، ترانه ، سپید ، نیمایی ،قصیده ، تضمین ، آیینی ... را دارد.
وی دارای مدرک کارشناس تربیت بدنی ست .
اولین انجمن ادبی که وی در آن حاضر شده انجمن ادبی صائب  می باشد که مسئولیت آنرا جناب سخا بعهده داشته ودارند ایشان پس از حضور در این انجمن باعشق وافر به شعر روی آورده واز آن پس  سرودن شعر را آغاز نموده واکنون قریب به هشت سالی است در این حیطه مشتاقانه رسالت شاعرانگی دارد و کم کم به انجمنهای دیگر  شعر در سطح استان و کشور راه  یافته و همواره کوشنده وجوشنده ره پوی این طریق بوده  وهست.
ایشان یکی از چهره های درخشان پیشکسوت کشور در زمینه ورزش شمشیربازی بانوان است.
وی مدتی را نیز  به عنوان مربی تیم ملی  شمشیربازی بانوان کشور عراق مشغول به فعالیت بوده است.
"از سال ۷۲ بعنوان مربی تیم  منتخب در اصفهان فعالیت خود را شروع  کرده و از این تاریخ تا به امروز تمام سالها بازیکنانش سکوهای قهرمانی انفرادی و تیمی را به عناوینی اشغال کرده اند
تا جاییکه می توان گفت ، فعالیتش فقط قهرمان پروری شده است.
سرمربی تیم شمشیربازی در اولین دوره مسابقات  کشورهای اسلامی ..
سر مربی تیم بزرگسالان آسیایی مالزی ..
در چندین دوره اردوهای تیم ملی سرمربیگری آن را بعهده داشته  
مربیگری هرسه رشته فلوره..اپه..و سابر..
B بین المللی ...
داوری B جهانی و مدرسی هر سەرشتە و همچنین B جهانی را دارا میباشد .
در تمام مسابقات برون مرزی حتمن یکی از بازیکنانش حضور دارد. دوسال پیش چند ماهی را  با خوزستان همکاری داشته که بعد از ۳۰ سال یک بازیکن  تیم ملی و یک پنجمی تیمی در بین پانزدە تیم در قسمت آقایان احراز نمودند.
و این استارتی شد که کشور عراق از ایشان  دعوت به همکاری نماید.
تنها مربی خانم در ایران است که حراست کل وزارت ورزش به ایشان  اجازه تمرین با آقایان را داده است.
تنها فرزند پسرش «محمد حسن»دارای مدرک تحصیلی مهندس شیمی پتروشیمی است او نیز همچون مادر قهرمانش در کارنامه ورزشی خود عضویت درتیم ملی شمشیر بازی و داوری ملی
و جهانی در این رشته را داراست.

دختر بزرگش« سمانه» چندین سال دروازه بان هندبال ذوب آهن و کاپیتان تیم ملی بوده
ودارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق و ارشد تربیت بدنی است. ایشان مربی ماساژ و مربی بدنسازی در اصفهان میباشد و مدتی مربی بدنسازی آقایان و بانوان تیم ملی عراق بوده است.
دختر کوچکش« سحر » دارای مدرک تحصیلی کارشناس تربیت بدنی است و همچنین  در کارنامه ورزشی خود، قهرمانی همراه تیم ملی شمشیربازی و دروازه بان فوتسال و هاکی ذوب آهن را دارد.
شوهرش «احمد قهوه چیان»در تمام این سالها با ایشان همکاری کرده و همواره یارومدد کار همسر خود درتمام عرصه های فعالیت اش بوده چندان که می توان گفت پشتوانه حضور وهمکاری ایشان بالاترین پتانسیل در موفقیت  بانو پروین اسحاقی بوده است.
پروین اسحاقی چند سالی ست  با نهایت علاقه واشتیاق  به سرودن شعر روی آورده است  ۹۰ درصد اشعارش را درخلوت شبانه هایش سروده است که همگی این اشعار جوششی هستند.
وی دستی هم در نقاشی سیاه قلم دارد
اما بخاطر ذیق وقت کمتر بدان می پردازد.
وی از خیل بانوان اهل مطالعه استان اصفهان وکشور است بسیار اهل مطالعه پژوهش بوده
و تا کنون ۳ بار عنوان کتابخوان نمونه استان را به خود اختصاص داده است .
پروین اسحاقی دارای روحی لطیف وبا احساس  است او همچنان که یک قهرمان ملی ،اسطوره و یک بانوی پهلوان است همواره در اشعارش با حس شاعرانه سرشار از ذوق خویش  اعجاز گونه  در بکارگیری واژه ها با نبوغ وقریحه ذاتی رستاخیزی در کلام وزبان داشته ودارد وآینده ای درخشان را در شعر وشاعرانگی برای ایشان آرزو داریم.

پروین اسحاقی

شعر ، غزل،ترانه

اشعار و سروده های
هنرمند شاعر وترانه سرا
پروین اسحاقی