تایتل قالب


همه شب به یادِ رویت ، نظری به ماه دارم
همه روز سینه ای پُر ، ز شرارِ آه دارم

به امید آنکه شاید ، ز درم شبی در آیی
همه دم در انتظارت ، نظری به راه دارم

غم دوری جمالت ، شده عقده بر دل من
که نمی توانم این عقده به دل نگاه دارم

اگرم ز تیغ یکدم تو کُشی، چه غم که پیشت
نه ز جنگ آورانم ، نه ز خود سپاه دارم

نروم به هیچ درگه ، پی دادخواهیِ دل
که به دادگاهِ هستی ، چو تو دادخواه دارم

ز برِ تو ای دل آرا ، به کجا توان گریزم
به کجا ز مُلکت ای یار  ، گریزگاه دارم

به غمت چنان اسیرم ، که نمی توانم آنرا
نه ز سر رها نمایم ، نه به دل نگاه دارم

#پروین_اسحاقی
@parvinpoems

#هەلگەردان 

گ شەەوێ وەهۊر ڕۊدەو، هە چەوێ وە مانگ هڵاڵم
و لەڕووژ ئەڕاد وێنەی مەنگەڵێ   گەشەزوخاڵم

هە چەوم بڕیمەسە ڕێ و گڕێ نێیەڵگرم لێ  
وەهمێد یە ک گاهس، تو شەوێ بکەیدە ماڵم

خەم دۊریی چەوەیلد بییەسە کوروورە دڵمەو
ک نێیەودن ئی کوروورەیشە بپەروەرم لە ماڵم 
 
خوسە و خەمم چەس ئەر بوومە دولەت، وە تێخ جەورد
نە سپام هەس، نە لەلان تەهەمتەن و نە زاڵم

نێیەوەم وە هۊچ کوورە، گلەی و شکایەت دڵ
ک لە دادگای هەستی، تو خو هایدن  لەپاڵم

بچمە چ لایگ و لەکوورە ڕێیێگ ئەڕام بوودەو
لەوڵات تو وەرەو کوورە، شەقە بێیەم لەباڵم

وە خەمد چونە وەدیلم، ک نێیەودن ئی خەمە هەر
نە لەسەر دەرێ بکەم نە، وە دڵەو تۊیەمێ بکاڵم

#فەرزاد_کرماشانی                            

پروین اسحاقی ۱۹ مهر ۹۹ ، ۰۰:۲۳ ۰ ۰ ۲۵ غزل

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پروین اسحاقی

شعر ، غزل،ترانه

اشعار و سروده های
هنرمند شاعر وترانه سرا
پروین اسحاقی